כל בעל עסק חולם בשלב כזה או אחר להגדיל אותו לייצר יותר רווחים. לכולנו יש מטרות והרעיון להגדיל את החשיפה, כלומר ליצור מצב שכמה שיותר אנשים יכירו את העסק שלנו הוא מאוד כללי. אנחנו חיים בעידן שבו שיווק, פרסום וקידום הם חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית הקידום והחשיפה של עסקים. אחד הפתרונות היותר מוצלחים שניתן לבחור בהם נקרא מועדון צרכנות. מועדון כזה הוא דרך מעולה ליצור חשיפה ולפנות באופן הכי מדויק לקהלי היעד שלנו.
אילו סוגים של מועדוני צרכנות קיימים?
יש כל מיני סוגים של מועדוני צרכנות החל מכאלה המתאימים למשפחות עם ילדים המחפשים הוזלה משמעותית את אטרקציות ופעילויות לילדים לאורך כל השנה, דרך מועדון כמו מפעל הפיס הטבות שמספקים כל מיני הנחות, הטבות, קופונים ומתנות ללקוחות שלהם ועוד מועדונים לקהל עסקי כמו למשל שיתופי פעולה מסוג B2B.
איך זה עובד?
בעיקרון, יש שתי אפשרויות. האחת היא לפנות בתור גוף עסקי לחברה מקצועית שזו ההתמחות שלה. כלומר, ממש כמו שיש חברות שמקדמות אתרים, עוסקות בשיווק ופרסום, ככה גם יש חברות שעוסקות בהפקת מועדוני צרכנות לקהלי היעד וללקוחות של העסק. החברה יודעת לאפיין את קהלי היעד בצורה מאוד ממוקדת ולהציע דרכים, הנחות והטבות בהן המועדון יוצא משתלם עבור הלקוח מאותה קבוצה.
למשל, יש מועדונים בהם הלקוח צובר נקודות שאחר כך משרתות אותו לקניה ממשית בחנות או קניות אונליין וזה כמובן מעודד קניה, יש מועדונים שנותנים הטבות ומתנות בימי הולדת, יש כאלה שמספקים הנחות ומבצעים אך ורק לחברי מועדון ועוד כל מיני אפשרויות. בסופו של דבר מדובר במהלך עסקי מאוד אסטרטגי שתורם קדימה להצלחת העסק ולהגדלת החשיפה שלו.