האם ניתן למנוע מחלות לב

ניווט מהיר

נכון לשנת 2022, מחלות הנגרמות בלב או בכלי הדם בגוף שלנו מהוות את אחד מהגורמים העיקריים ביותר כיום בעולם למוות בעולם המערבי, כאשר מחלות לב ומחלות בדרכי הדם בגוף שלנו שניות כגורם עיקרי למוות רק למחלות הסרטן השונות.

על מחלות לב כגורם עיקרי לתמותה בימינו

בסופו של דבר כיום אנו שומעים על המון בדיקות שונות אשר נועדו לגילוי מוקדם או למניעה של מחלות עתידיות במערכת הלב ובמערכת הדם באופן כללי. מבין הבדיקות שכנראה רובכם שמעתם עליהם ניתן למצוא – בדיקת מאמץ, בדיקות סיטי לב ועוד רבים ומגוונים, אך מהן מחלות הלב נפוצות ביותר בקרב בני אדם כיום?

אחת הסיבות הנפוצות ביותר כיום למחלות במערכת הלב ובמערכת ההובלה והדם בגוף היא כאשר ישנה חסימה אשר מתרחשת מהצטברות של חומרים שונים בעורקים אשר זורמים ללב שלנו, אשר נקראים גם פלאקים. הפלאקרים מתרחשים כאשר אחת השכבות של העורק שלנו נפגעת, ועל ההאזור הנ"ל מצטברים חומרים אשר מסוכנים לתפקוד של אותו העורק כגון – סידן, שומן, כולסטרול, ועוד נוספים. לתהליך זה קוראים כאמור טרשת עורקים, כאשר טרשת עורקים היא מחלב הלב הנפוצה ביותר כיום בעולם, אשר מהווה סיכון ממש על החיים שלנו.

יתר על כן, ישנם גורמים אשר מעלים כיום את הסיכוי להיווצרות של מחלות לב שונות בגוף האדם, כאשר חלק קטן מן גורמי הסיכון הללו הם – היעדר פעילות ספורטיבית, שומנים גבוהים בדם, השמנת יתר, סוכר גבוה בדם, עישון, סוכר גבוה בדם, גיל, וגנים משפחתיים למחלות שונות במערכת הלב ובכלי הדם. על פי מחקרים רבים, חשיפה ללפחות 3 מהמאפיינים הללו מעלים בצורה חדה וקיצונית את הסיכוי של בן אדם לחלות במחלות אלו.

תרופות למניעה

כיום אנו יודעים כמעט בוודאות כי מדובר בעובדה מוגמרת כי ניתן למנוע בקרב אנשים רבים את מחלות הלב השונות, זאת כאר ניתן למנוע את המחלות הללו גם באמצעות נטילה של תרופות שונות. מדובר על תקופות שחלקן גם נכנסו לסל התרופות, וכאלה שנמצאות בפיתוח מתמיד.

אורח חיים וטיפים שמסייעים במניעה

בראש ובראשונה, במידה ויש במשפחה שלכם אדם הסובל מבעיות או מחלת לב, חשוב מאוד להיות במעקב אצל קרדיולוג, כבר מגיל 40. אנו עדים למקרים רבים של אנשים צעירים שחוו התקף לב, מבלי שהם בכלל היו מודעים לבעיה כזו או אחרת. לכן, חשוב מאוד להיות מודעים לגבי סוגים שונים של מחלות ולבצע בדיקות בזמן הן אצל רופא המשפחה, והן אצל קרדיולוג. בנוסף, ניהול אורח חיים בריא ומאוזן, עוזר מאוד לשמור על הבריאות ולהפחית את הסיכון לחלות במחלות לב. כדאי קודם כל להקפיד על ביצוע פעילות גופנית מתונה כמו למשל הליכה, ריצה קלה (במידה והמצב הפיזי מאפשר), שחיה, רכיבה על אופניים ואם ניתן גם לשלב עם הפעילות האירובית, פעילות אנאירובית וחיזוק השרירים על ידי אימוני כוח וגמישות. ביצוע פעילות גופנית באופן קבוע תורם להזרמה תקינה של דם וחמצן אל כל התאים ולשמירה על הבריאות. בנוסף, כדאי להקפיד על תזונה נכונה ומאוזנת, להרבות באכילת ירקות ופירות, קטניות ודגנים מלאים, להמעיט בצריכת מזונות עתירים בסוכר, נתרן ושומן טראנס. מאוד כדאי לאכול אוכל טבעי ולהימנע מאכילת אוכל מעובד. עוד דבר שיכול לעזור הוא להימנע מחיים מלאי מתח וסטרס, להקפיד להכניס לשגרת החיים פעילויות מרגיעות ומדיטטיביות כמו יוגה, מיינדפולנס, דמיון מודרך וכדומה.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
שתפו עם חברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
פופולרי באתר