ציוד כושר ביתי – כך תשמרו על שיגרת ספורט סדירה

ניווט מהיר

אין כמעט אדם בעולם הזה שלא מבין את החשיבות של קיום פעילות גופנית כחלק בלתי נפרד משגרת היום יום שלנו. פעילות גופנית – אירובית ואנאירובית מסייעת בחיזוק השרירים, שומרת על תנועתיות המפרקים, מפחיתה את הסיכוי להיווצרות דלקות ואינספור מחלות ובעיות רפואיות ביניהן סוכרת סוג 2, כולסטרול גבוה, לחץ דם ועוד. פעילות גופנית שומרת על איזון בין הגוף לבין הנפש, משפרת את מצב הרוח, תורמת רבות לשינה טובה ורשימת היתרונות ארוכה למאמר זה. אחת הדרכים לשמור על כושר גופני ועל שגרת ספורט סדירה היא באמצעות ציוד כושר ביתי.

 

היתרונות של פעילות גופנית בבית

זה נכון שציוד כושר ביתי כמו הליכון למשל דורש תחזוקה אחת לכמה חודשים וזה גם נכון שלפעמים נצטרך להזמין טכנאי הליכונים לתיקון תקלה, מה שיעלה לא מעט כסף. יחד עם זאת, בטווח הרחוק, יש לזה יותר יתרונות מאשר חסרונות. לא משנה מה מזג האוויר בחוץ, תמיד תוכלו לעשות הליכה ולהתאמן וזה כמובן מעורר הערכה. הרי כמה פעמים יצא לכם לקבוע אימון בעבר ואז לבטל אותו משום שקר מדי או חם מדי או שיורד גשם או שהחבר הבריז? שיש לכם ציוד כושר שמתאים לצרכים שלכם אתם מתאמנים בבית לא משנה מה קורה בחוץ ולא משנה מי מבטל או לא.

 

אז איזה ציוד כושר ביתי כדאי לרכוש?

בעיקרון כדאי לבחור את הציוד שאתם רוכשים בהתאם למצבכם הפיזי וכמובן בהתאם לרמת הכושר הגופני שלכם. ההמלצה היא לשלב בין אימון אירובי – אימוני סיבולת לב ריאה לבין אימון אנאירובי שהוא אימון בו הדופק עולה לזמן קצר ותורם לחיזוק השרירים. כלומר, אם תרכשו הביתה מכשיר המסייע לקיים פעילות אנאירובית כמו הליכון או אופניים חשמליים ותשלבו עם הרכישה מוצרים כמו משקולות, גומיות, מזרן פעילות, כדור פילטיס, טבעת פילטיס ורצועות TRX, אתם לגמרי מקבלים מענה לכל מה שהגוף שלכם צריך ולא משנה אם אתם מתאמנים מתחילים או מתקדמים.

 

 

כמה להתאמן בבית ובאיזה אימונים לבחור?

בעיקרון ההמלצה ”היבשה“ של משרד הבריאות היא לקיום 4-6 פעמים פעילות גופנית בשבוע, במשך 30-40 דקות בכל אימון. כמובן שאם יש לכם מגבלות כאלה או אחרות, פיזיות, רפואיות או מגבלות של זמן, גם. 3-4 פעמים זה בהחלט מצוין. אחת השאלות הפופולאריות שעולות בקרב מתאמנים, מתחילים וגם מתקדמים היא איזו פעילות לבצע קודם – אירובית ואז אנאירובית או להיפך. לשאלה זו יש תשובה אבל היא לא חד משמעית וזה מאוד תלוי מה המטרה שלכם. כלומר אם אתם רוצים לשרוף שומן או לחטב את הגוף, אם אתם רוצים לרדת במשקל או לשפר מדדים. לכן, הדרך הטובה ביותר לבחור אילו פעילויות לבצע היא להתייעץ עם מדריך כושר מוסמך. גם אם אתם לא רוצים מישהו שילווה אתכם לאורך זמן באימונים עצמם ואתם בוחרים להתאמן בעזרת ידע אינטרנטי כמו סרטונים ביוטיוב או לעקוב אחרי פרופיל אינסטגרם מוביל מהתחום, עדיין שווה לבנות תכנית אימונית מסודרת ומקצועית שתואמת לרמה שלכם. כמובן שכדאי לעדכן את התכנית אחת לכמה חודשים בהתאם להתקדמות האישית שלכם.

 

איך תשמרו על הציוד שרכשתם לאורך זמן?

  1. הקפידו לבצע תחזוקה קבועה לפי הוראות היצרן של מכשיר הכושר שרכשתם.
  2. אם יש תקלה ואתם לא מצליחים לתקנה באופן יחסית פשוט, הזמינו טכנאי לתיקון התקלה.
  3. מצאו אזור מתאים לאחסון כל ציוד הכושר שלכם והקפידו לשמור עליו נקי ממים או אבק.
מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
שתפו עם חברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
פופולרי באתר