זיקנה – כך תוכלו להאט את השעון

ניווט מהיר

זיקנה היא אחד הנושאים שמעסיקים אותנו לא מעט. הנושא מעסיק צעירים, מבוגרים וגם את בני הגיל הזהב. אז נכון, מדובר בתהליך טבעי, רגיל, נורמלי, משהו שכל אחד חווה על הגוף שלו וגם על הנפש. כל אחד לוקח את זה קצת אחרת אבל כולנו חווים את זה. ככל שהזמן עובר יש כל מיני תהליכים שמתרחשים בגוף בין אם זה שינויים במערכת העיכול, בין אם זה שינויים הקשורים לשינה שלנו ובין אם שינויים במצב הרוח. בשורות הבאות תקבלו את כל הטיפים והמון רעיונות שיעזרו לכם לשמר את הגוף שלכם ואולי אפילו להאט את השעון ולו בקצב.

 

חזקו את הזיכרון ואת התהליכים הקוגנטיביים

המוח הוא אחד האיברים שהכי מושפעים מתהליך ההזדקנות הטבעי של הגוף. זיכרון של בני האדם מורכב משני סוגים – זיכרון טווח קצר וזיכרון טווח ארוך. בטווח הקצר נזכור את כל מה שאנחנו צריכים לעשות בקרוב או מידע רלוונטי להתנהלות השוטפת שלנו כמו זכירת שמות או מספרי טלפון. בטווח הרחוק נהיה אמורים לעשות שימוש בזיכרון כדי לשלוף מידע הרלוונטי אלינו כמו למשל תכנים הקשורים ללימודים שעשינו. דרך האתר monitalks.co.il תוכלו לקרוא מידע נוסף וטיפים הקשורים לבריאות ואורח חיים בריא. המוח שלנו הוא שריר ולכן אנחנו צריכים לאמן אותו כל הזמן. אנשים שפותרים תשחצים, קוראים ספרים, משחקים שחמט, מצליחים לשפר תהליכים קוגנטיביים ולשמור על הזיכרון שלהם.

 

תזונה בימי זיקנה

לא סתם אומרים שהאוכל שאנחנו אוכלים משפיע על הגוף הפיזי והנפשי גם יחד. כדי להאט תהליכי הזדקנות, חשוב לאכול נכון. להעשיר את התפריט שלנו במזונות איכותיים המכילים סיבים תזונתים, ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון המסייעים להילחם בתהליכי חמצון ובתנועתם של הרדיקלים החופשיים. כדאי לאכול אוכל מגוון ואפילו להתמיד בתזונה ים תיכונית המשלבת בין מוצרי חלב איכותיים (עדיפות לחלק עיזים וגמלים על פני פרה), דגים מסוגים שונים, ביצים, ירקות ופירות. מומלץ להימנע מאכילת בשר שהוא עתיר בשומן ובמזונות עתירים בסוכר, מלח, חומרים משמרים וצבעי מאכל. עדיף להעשיר את התפריט במזון סופר פוד, אגוזים ושקדים, להימנע ממשקאות ממתוקים ומשתיית אלכוהול.

 

פעילות גופנית

עוד שגרה חשוב שכדאי מאוד לטפח. פעילות גופנית עוזרת לשמור על שריר הלב ולחזק אותו, היא תורמת להפחתת הסיכון לחלות במחלות כמו אוסטיאופרזיס, דלקות מסוגים שונים וכאבים. פעילות גופנית מחזקת את השרירים והעצמות, תרומת לזרימת דם וחמצן תקינה, מסייעת לשמור על גוף מאוזן מבחינת רמות סוכרים ושומנים בדם. ניתן לבצע מגוון של פעילויות כמו יוגה, פילטיס, פלדנקרייז, הליכה בחיק הטבע, רכיבה על אופניים, שחיה ועוד.

 

חברותה בזיקנה

מחקרים מראים כי אנשים הנמצאים בחברה טובה ולא חשים בדידות, חיים יותר שנים. לכן, כבר מגיל צעיר כדאי ורצוי לטפח כמה שיותר מעגלים חברתיים ומשפחתיים, להקיף את עצמכם באנשים שנעים לכם להיות בחברתם כדי שתשמרו על חיוך, מצב רוח מרומם ושמחה בלב. אלו מפחיתים את הסיכוי לדיכאון, חרדה, מחלות נפש ועוד.

ועוד כמה טיפים שיעזרו לכם להאט את תהליך ההזדקנות!

  • שמרו על העור שלכם, טפחו אותו, גשו לטיפול מפנק אצל הקוסמטיקאית אחת לכמה חודשים, השקיעו בשגרת טיפוח יומיומית קבועה.
  • פנקו את עצמכם בחופשה אחת לכמה חודשים.
  • קראו ספרים. הפחיתו צריכה של מסכים.
  • אל תקחו דברים ללב, נסו לפתח את ”שריר האדישות“ ולהשקיע את תשומת הלב והאנרגיות שלכם בדברים הבאמת חשובים.
  • תצחקו ותחייכו כמה שיותר.
  • אם יש בעיה – פיזית או נפשית, טפלו בה!
מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
שתפו עם חברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
פופולרי באתר