ספורט בבית – היתרונות אל מול החסרונות

ניווט מהיר

אין כמעט אדם שלא מודע ולא מבין את החשיבות של קיום אורח חיים בריא, מאוזן תוך שמירה על שגרת אימונים קבועה. יש כל כך הרבה סוגים ומגוון עצום של מסגרות בהן כל אחד ואחת מאיתנו יכול למצוא מקום ולשמור או לפחות לנסות על אותה שגרה. יוגה – ביקרם או אשטנגה, פילטיס מזרן או מכשירים, ריצה או ג‘וגינג, חתירה או חזה במים, אופניים – ספינינג או בשטח והיד עוד נטויה. למרות אותו מגוון ולמרות שכולנו מבינים את החשיבות של פעילות גופנית ואת היתרונות הרבים שהיא מעניקה לגוף הפיזי וגם לנפש, עדיין יש לא מעט אנשים שפשוט לא מצליחים להתמיד. האם ספורט בבית הוא הפתרון?

 

לקצרים בזמן יכול מאוד להיות שכן

גם בבית יש כל מיני דברים שאפשר לעשות כדי לשמור על כושר. למשל, אפשר לרכוש או אפילו להשכיר לתקופת התנסות הליכון שמגיע עם אחריות, שירותי תחזוקה וחלקי חילוף במידת הצורך כמו רצועה להליכון או מסילה חדשה לאחר שחיקה. יש גם אפשרות לעשות ”מנוי כושר“ דיגיטלי ולבצע את האימונים בזמן שמתאים לכם. גם באפליקציות ובאתרים השונים, יש אינספור אפשרויות – בעברית או באנגלית, על מזרן או בעמידה, עם או ללא משקולות ועוד. אם אחת הסיבות שאתם לא מצליחים לקיים שגרת ספורט בחוץ היא בשל העובדה שאין לכם את הזמן המתאים, יכול מאוד להיות שהבית הוא הפתרון המתאים בשבילכם.

 

נגמרו התירוצים

עוד סיבה ידועה של אנשים שלא מצליחים להתאמן על בסיס קבוע או נרשמים ונושרים ממסגרות ומנויים עליהם שילמו מאות ואלפי שקלים היא לא ממש סיבה, אלא יותר תירוצים. יום אחד חם מדי, יום שני קר מדי, ביום השלישי הם נתקעו בעבודה וברביעי, החבר הבריז וזה פגע להם במוטיבציה. בבית אין תירוצים. לכל אחד יש 20 או 30 דקות בהן הוא נמצא בבית ולכן אי אפשר להימנע מזה.

 

אין כמו מקלחת אחרי האימון, שייק בריאות ולצאת לעבודה

אחד היתרונות הבולטים באימון בבית הוא שבעצם אנחנו יכולים להמשיך את שגרת הבוקר שלנו. בשונה מתכנית אימונים בחוץ או מנוי לחדר כושר המחייבים מאיתנו להתארגן מבחינת לבוש, ציוד מתאים וגם אוכל, כי לרוב נמשיך ישר אחרי האימון לעבודה, הבית מאפשר לנו גמישות ואנחנו יכולים להתקלח, להתארגן בכיף ולאכול משהו לפני שמתחילים את היום. חוץ מזה, שיש המון יתרונות לאימון כזה וכל היום נראה לגמרי אחרת.

ומה בכל זאת החסרונות

כמו בכל דבר, לאימונים בבית יש גם חסרונות. הבולט שביניהם הוא חוסר היכולת לגוון. כמה כבר אפשר לגוון על הליכון או אל מזרן? בחדר כושר יש כל כך הרבה סוגים של חוגים ואימונים, ככה שאף פעם לא משעמם. כמובן שיש דרכים להתגבר על חוסר הגיוון אבל גם הן מעט מוגבלות. חיסרון נוסף הוא בהיבט של החברה. במסגרת אימונים, בחוג או סטודיו, תמיד נפגוש אנשים חדשים, תמיד יהיה לנו עם מי לדבר או להחליף מילה לפני או אחרי האימון, תמיד יש עניין, קצת חוש הומור של המדריך או המדריכה ולפעמים זה פשוט מה שעושה את ההבדל וגורם לנו להתמיד לאורך זמן.

 

לסיכום, כמו כל דבר, גם לאימונים בבית יש יתרונות ויש חסרונות. לא חשוב באיזו תכנית או מסלול תבחרו, הכי חשוב זה פשוט להתמיד כי פעילות גופנית עוזרת לבריאות הגוף וכמובן בריאות הנפש. נסו לדבר עם חברים או בני משפחה שמתמידים זמן רב בשגרת אימונים ופשוט תשאלו אותם מה הסוד שלהם.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
שתפו עם חברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
פופולרי באתר