החשיבות של ייצוג ספורטאים להמשך הקריירה

ניווט מהיר

כדי לבנות קריירה בתור ספורטאי דרוש כל כך הרבה. דרוש להיות חסין מבחינה מנטלית, דרוש לדעת להתמודד עם אתגרים ומכשולים, דרוש להמשיך ולדרוש מעצמך עוד ועוד, לא לוותר, תמיד להסתכל קדימה אל עבר המטרה. יש קשיים, יש פחדים, יש הזדמנויות, יש מסע שלם שנמצא לפנינו לאורך כל הדרך. יש חשיבות רבה למעגל התומכים שנמצא מסביב ולצד כל ספורטאי. חשיבות למשפחה, חשיבות לחברים, חשיבות לצוות שמתאמן לצד הספורטאי וגם חשיבות של ייצוג ספורטאים. תפקידו של הסוכן הוא לדאוג לספורטאי לאורך הקריירה ולקדם אותו גם מבחינה אישית וגם מבחינה מקצועית.

 

גם כשזה לא זה, צריך להסתכל קדימה

ברגע ששחקן בוחר סוכנות שחקנים, או ברגע שסוכנות שחקנים בוחרת לייצג שחקן, השניים מחוייבים אחד לשני. התפקיד של הסוכנות הוא בעצם ”לקרוא“ את השחקן. להבין את החוזקות של השחקן אל מול החולשות שלו,  להבין איזו קבוצה יכולה להתאים לו בשלב הנוכחי של הקריירה שלו ואיזה פחות, להבין מה הוא צריך בכל רגע ורגע נתון. לפעמים, שהשיבוץ לקבוצה או נבחרת מסוימת לא עולה בקנה אחד עם הציפיות, התפקיד של הסוכנות הוא לדעת מתי לעצור ולאן צריך להמשיך, להתקדם הלאה.

 

אז איזו דרך שחקן מקצועי צריך לעשות ואיך אפשר להתגבר על הקשיים?

שחקן מקצועי עושה המון ויתורים אישיים במהלך הקריירה שלו, לפעמים גם ויתורים מקצועיים. שחקן ספורט לפעמים צריך לעבור למדינה אחרת ולקחת איתו את כל המשפחה שלו, הוא צריך להתמודד עם הפסדים, עם פציעות ספורט, חלקן קלות, חלקן יותר קשות, הוא חייב להיות חזק ולא להתפרק. שחקן טוב יודע לעבוד על החולשות שלו וגם לשמר את החוזקות, הוא שואף מעצמו כל הזמן למצויינות.

 

הילד שלכם שואף להיות ספורטאי? ככה תעזרו לו

כשהילדים עוד צעירים, מה שמשפיע על היכולות ועל רמת הביצועים שלהם הוא שילוב בין הגיל הביולוגי לבין היכולות הפיזיות. יש ילדים שמתחילים את תהליך ההתבגרות שלהם מוקדם מאוד ויש כאלה שזה קורה אצלם קצת יותר מאוחר. מה שצריך לעשות זה לגלות סבלנות לתהליך ולא להאיץ בו. העניין הוא שיש הורים שלא מבינים שלפעמים הפער הביולוגי שנוצר בין ילדים שהם בעצם באותו גיל, בא לידי ביטוי בצורה מובהקת. איפה הבעיה? הבעיה שיש הרבה מאמנים שמעדיפים לקדם ילדים ובני נוער שמפותחים גופנית, בהשוואה לאלה שאצלם התהליך מגיע מאוחר יותר. שוב, צריך לגלות סבלנות.

אורח חיים בריא

אחד הדברים הכי חשובים בהיבט של ספורט הוא שינה טובה. יש הטוענים כי שנת לילה טובה עדיפה על אימון. שינה משפרת ביצועים ולכן אם לא הצלחתם לישון טוב בלילה מסוים לפני אימון, לפעמים עדיף לוותר על האימון ודווקא לאפשר לגוף לנוח. בזמן השינה מערכות השלד, העצמות והתאים מתחדשים, דבר שמפחית משמעותית את הסיכוי לפציעות.

 

ועוד כמה טיפים לספורטאי המתחיל

  • מומלץ שלא להתמקד או להתקבע על סוג ספורט אחד ספציפי אלא לגוון וכך גם למנוע שחיקה מוקדמת של השחקן.
  • עדיף לבצע את הדברים בצורה סופר מדויקת ולהקפיד על טכניקה, לא משנה מה סוג הספורט.
  • יש לשים דגש על זמני מנוחה, תזונה נכונה ובכל עונה להקפיד על שבועיים מלאים בהם הילד לא מתאמן.
  • חשוב להשקיע גם בכוח מתפרץ, לא משנה באיזה סוג ספורט הילד שלכם בחר. האימונים חייבים להתבצע בהדרגה ובאופן סדיר. מדובר ביכולת חשובה וקריטית להצלחה בתחום של ספורט מקצועי.
  • במידת האפשר, כדאי להתאמן בקבוצה שקרובה לאזור המגורים.
  • כשצריך, כדאי לפנות לפסיכולוג ספורט.
מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
שתפו עם חברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
פופולרי באתר