ארכיטקט מעצב פנים וההבדלים ביניהם

ניווט מהיר

אם אתם בונים בית, משפצים או מחדשים את המקום החשוב לכם ביותר, כנראה שעלתה השאלה מה ההבדל בין ארכיטקט למעצב פנים ולמי בעצם אתם צריכים לפנות מבין השניים ? לפני שנבין מה ההבדלים בין השניים, יש משהו אחד משותף לשניהם. המטרה של שניהם היא לתרגם את הצרכים והרצונות שלכם לתכניות מדויקות. בנוסף, חשוב להבין שגם ארכיטקט או בשמו בעברית אדריכל וגם מעצב פנים יכולים לקחת חלק מלא ופעיל בשיפוץ. יחד עם זאת ההבדלים באים לידי ביטוי בהכשרות שהם עוברים ובניסיון הספציפי והרלוונטי של כל אחד ואחד מהם. ארכיטקט מעצב פנים וההבדלים ביניהם לפניכם.

 

לימודים והכשרה מקצועית

אדריכל מוסמך לבצע תכנון של בתים והוא מחוייב לקחת חלק בתכנית לימודים של חמש שנים לפחות במוסד מוכר. לאחר שאדריכלים מסיימים את הלימודים שלהם הם צריכים לעבור התמחות, ממש כמו רופאים, עורכי דין ורואי חשבון כאן בארץ. לאחר ההתמחות עליהם לעבור מבחן שמסמיך אותם לתכנן בתים ורק לאחר שהם עוברים את המבחן הם מוגדרים בתור אדריכלים מוסמכים. רק בחמישה מוסדות בישראל ניתן ללמוד אדריכלות.

 

הנדסאי אדריכלות

בשונה מאדריכלים, הנדסאי אדריכלות עוברים הכשרה שנפרסת על תקופה של בין 2-3 שנים. בסופה הם יקבלו תעודת הנדסאי מטעם משרד התמ“ת שמאפשרת להם לתכנן ולבנות בתים פרטיים אבל בזה ההסמכה שלהם גם מוגבלת. כלומר, אם אדריכל יכול לתכנן בתי מלון, גורדי שחקים ומבנים מורכבים, הנדסאי אדריכלי לא.

מעצבי פנים

יש המון סוגים של קורסים והכשרות בישראל וגם בעולם לעיצוב פנים. יש מעצבי פנים שלמדו תואר אקדמאי שנפרס על תקופה של בין 3-4 שנים, יש קורסים של כמה חודשים ויש גם קורסים להלבשת הבית של כמה שבועות בלבד. מעצבי פנים רשאים אך ורק לעצב את החלקים הפנימיים של החללים.

 

ארכיטקט מעצב פנים וההבדלים ביניהם

אם אתם בונים בית או כל פרויקט נדלנ“י אחר, עליכם לבחור אדריכל. בנוסף, אם אתם משפצים את הבית שלכם ומתכננים לשבור קירות, לבנות קירות מחדש ולבצע חלוקה מחודשת של הבית או הדירה, עדיין מומלץ לפנות לאדריכל לתכנון כזה. לעומת זאת, אם השיפוץ לא כולל תכנון מחדש אלא רק החלפה של החללים, הרהיטים, הריצוף, החיפויים, עבודות צבע , אינסטלציה וחשמל, ניתן להיעזר במעצב פנים. בכל אופן, לא משנה במי החלטתם לבחור, שווה להשוות בין כמה בעלי מקצוע ולבחון שני דברים חשובים:

 

  1. ההכשרה שאותו בעל מקצוע עבר- שאלות מקצועיות כמו היכן למד וכמה זמן, איזו תעודה והסמכה יש לו, מה הניסיון שלו ובאילו פרויקטים לקח חלק פעיל חשובות מאוד לתהליך הבחירה.
  2. פרויקטים קודמים- מאוד כדאי לגשת ללקוחות קודמים של אותו אדריכל או מעצב פנים וממש לראות את הפרויקטים בעיניים שלכם. מראה תמונות או סרטונים לא מספיק כאן. אתם צפויים להשקיע זמן רב, מחשבה, אנרגיה והמון כסף בבניה או בשיפוץ ולכן אין להקל ראש בתהליך הבחירה של איש המקצוע שיהיה אחראי על הפרויקט כולו.

 

השוו בין 2-3 בעלי מקצוע

בנוסף, כדאי ואף ניתן לשבת עם 2-3 בעלי מקצוע עליהם ביררתם ואפילו קיבלתם המלצה מאנשים שאתם מכירים וסומכים על דעתם ולראות למי אתם הכי מתחברים מבחינה מקצועית. יש לקחת בחשבון שיקולים חשובים ומהותיים לפרויקט כמו ניסיון, מקצועיות, הקשבה ומענה על שאלות, זמינות וכמובן גם מחיר. רק אחרי שתיקחו את כל השיקולים בחשבון, תראו שאתם מתחברים לאדם שמאחורי המקצוע ולסגנון העיצובי בו הוא נוקט תוך מענה מלא לצרכים שלכם, תוכלו לבחור.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
שתפו עם חברים
פופולרי באתר