כאבי גב – מי סובל מהם יותר?

ניווט מהיר

פריצות דיסק או בלטי דיסק, כאבים ממקור שהוא בכלל דלקתי כמו דלקת חוליות, הריון, השמנה, לחץ נפשי, עישון מסיבי, זקנה, חולשה של השרירים, פעילות גופנית מואצת, פציעות ספורט – כל אלה יכולים להוביל לכאבי גב. למעשה, כאבים אלו נחשבים לכאבים הנפוצים ביותר באוכלוסייה המערבית. יותר אנשים סובלים מכאבי גב תחתון מאשר עליון. כאבי גב מוגדרים כסיבה המרכזית לכך שאנשים מבקשים ימי מחלה ונכות תעסוקתית. כאבים אלו יכולים לנוע בין כאב קל, כאב כרוני או כאב אקוטי. בשונה מכאב כרוני הנמשך זמן רב של למעלה מחצי שנה, כשהכאב הוא בדרגה 7 בממוצע, כאב אקוטי הוא כאב חד הנמשך בין חודש לשלושה חודשים ומוגדר בדרגה 9.

 

למה זה קורה ואיך מטפלים?

יש שיטות שונות לטפל בכאבי גב כמו פיזיותרפיה, עיסוי, תרופות לשיכוך כאבים, קנאביס רפואי, פעילות גופנית, דיקור ולפעמים יש צורך בניתוח. יש מטופלים שלא מצליחים להיפטר מכאבי הגב והם מופיעים מפעם לפעם וללא ספק פוגעים בתפקוד התקין של גופם ובאיכות החיים שלהם. כאבי גב כאמור יכולים להופיע ממגוון של סיבות. למשל טראומה או נפילה יכולה להוביל לכאבים אקוטיים וממושכים. גם שינויים במבנה של עמוד השדרה, עבודה בסביבה בעייתית (למשל שעות רבות בישיבה מול המחשב) והשמנה יכולים להוביל לכאבי גב. יחד עם זאת, זיהומים המתפשטים ומערבים את עמוד השדרה, גידולים ממאירים הפוגעים בעצבים שיוצאים מחוט השדרה (חריג), תסמונת זנב הסוס, קרע בכלי דם בבטן, אבנים בכליות, דלקות מפרקים כרוניות, פיברומיאלגיה – כל אלה יכולים להוביל לכאבי גב.

 

טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם כאבי הגב שלכם

  • הקפידו על מנוחות קצרות במהלך היום ואם ניתן אפילו לשכב למשך 10-20 דקות זה בהחלט נותן מנוחה לגב ומוריד את הסטרס.
  • בסוף היום ניתן להניח את הרגליים על כרית גבוהה.
  • הקפידו על תנוחת שינה טובה בה יש תמיכה מלאה לצוואר ולכתפיים.
  • אם אתם סובלים מגב תפוס, חשוב לנוח למשך יום או יומיים ולהפסיק לבצע פעילות גופנית מאומצת עד שהתפיסות תחלוף.
  • מומלץ לחזור לפעילות מלאה בהדרגתיות.
  • פעילות גופנית המומלצת לסובלים מכאבי גב: הליכה מתונה, יוגה, פילטיס מזרן, פילטיס מכשירים והכוכבת: שחיה (סגנון גב או חתירה).
  • ניתן לנסות טיפול הומאופתי המשלב כמות מוגברת של גלוקוזמין, משחות המכילות ארניק המסייע לטפל במצבים אורטופדיים שונים.
  • מומלץ לחמם או לקרר את האזור (תלוי בסוג הכאב).
  • ניתן לנסות עיסוי או טכניקות מגע כמו טווינא, עיסוי רפואי, עיסוי רקמות עמוק וכדומה…
  • אם הבעיה ממשיכה כדאי לנסות טיפולי פיזיותרפיה.
  • חזקו את שרירי הבטן

הכאבים לא חולפים מה לעשות?

כדאי לגשת לבירור אצל אורטופד שיבדוק אתכם וישלח אתכם במידת הצורך לבדיקות. חשוב להבין כי אחוז גבוה מהאוכלוסיה בישראל סובלים מבלטי או פריצות דיסק ועדיין ההמלצה היא טיפול שמרני ולא ניתוח. לכן, לפעמים עדיף לנסות טיפולים שמרניים מאשר לגשת לאורטופד שישלח אתכם לבדיקת CT כי גם ככה שלילת ניתוח היא לרוב ההחלטה שמתקבלת על כל הצדדים. רק אצל אנשים שאובחנו עם חולשה שרירית ברגליים, אנשים עם הפרעות ובעיות של שליטה בסוגרים ואנשים הסובלים מבעיה רצינית בעמוד השדרה שוקלים לנתח. מטרת הניתוח היא לשפר את היכולת התפקודית ואת איכות החיים של המטופל. במצבים של בקע דיסקרלי מסירים חלק מהדיסק שפרץ את המעטפת שבעצם לוחץ על חוט השדרה. מדובר בניתוחים יחסית פשוטים והם בהחלט משפרים את איכות החיים של המטופלים שעוברים ואתם. אם מדובר בהיצרות של תעלת השדרה, בניתוח מרחיבים אותה.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
שתפו עם חברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
פופולרי באתר